neděle 6. ledna 2008

Starat se o papíry sám anebo najmout účetního?

Přemýšlím, jestli si vést daňovou evidenci sám, anebo to svěřit profesionálnímu účetnímu.

Ekonomika a účetnictví mě vždycky bavily, roky jsem spoustě lidí ysvětloval princip fungování DPH, pomáhal jsem jim s daňovými přiznámimi a podobně. Problém je v tom, že už roky jsem podnikatel-teoretik, prakticky jsem to nikdy nedělal. Sice jsem dělal něco jako samostatné podnikání, ale nebylo to pod mým jménem ale pod firmou, pro kterou jsem pracoval, a tak všechny starosti s papírováním šly mimo mě.

Jak říkám, vždycky mě takové věci bavily a vždycky jsem se těšil, až to budu jednou dělat sám za sebe. Takže teď je to konečně tady. Pomalu si začínám chystat všechny evidence, které budu muset vést a už po dvou dnech bohužel začínám mít pocit, že se v tom začínám strácet. Těch pravidel jak to všechno má fungovat je strašně moc. Vždycky jsem si myslel, že se o faktury a daňová přiznání budu starat sám, ale vážně začínám uvažovat o tom, že aspoň na začátku budu potřebovat někoho kdo tomu rozumí opravdu dobře a ne tak povrchně jako já :-(

Ale zatím to nevzdávám, chci se to naučit a chci účetnictví rozumět, i když vím že to bude stát spoustu času a udělám možná spoustu chyb. Ale asi to zkusím. Možná že po první kontrole z finančního úřadu dostanu první pokutu, tak si to rozmyslím...

Žádné komentáře: